Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4030421403   Acompanyament a l'alumnat i acció tutorial a Infantil i Primària
2020-2021   Jornada / Jornades. Educació Infantil-Primària
  
   4/2/2021 - 18/2/2021 (5 hores) de 17:30h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental III
   Numància, 11 (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental III
  
   Format telemàtic
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Els professionals de l’educació tenim la responsabilitat d’aprendre a gestionar de forma sostenible, adaptativa i positiva el nostre món emocional per a que la nostra energia afectiva s’orienti al nostre creixement personal, augmenti la qualitat de les nostres relacions i millori el món en què vivim. Quan la persona millora, tot el que l’envolta també evoluciona.

El desenvolupament de les diferents competències emocionals i socials avui en dia és essencial, tant per al benestar personal com per poder oferir, en la tasca de docent, la nostra millor versió, acompanyant amb serenitat i Il·lusió als alumnes i fent-los de mirall per a la seva gestió emocional.

Aquesta proposta formativa vol oferir recursos i eines perquè tota persona pugui comprendre i gestionar tot allò viscut i retrobar el seu equilibri. La reflexió, l’anàlisi i el qüestionar-se sobre l’àmbit emocional, les relacions intra i interpersonals, serà la base per a aconseguir un canvi de mirada en la tasca docent, afavorir les relacions d'equip, millorar el clima i la convivència i acompanyar a l'alumnat. La gestió efectiva dels conflictes serà una peça clau en aquestes competències emocionals.
  
Objectius   1-Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
2-Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l'expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l'equip i el coneixement.
3- Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d'aquestes necessitats.
4- Desenvolupar les competències emocionals necessàries per sostenir i acollir el mon emocional dels alumnes i les famílies davant situacions imprevistes com les que estem vivint en l'actualitat. Gestió de la incertesa.
5- Aprendre sobre el concepte de resiliència i gestionar el seu treball dins l'àmbit escolar, fent balanç de pèrdues i guanys.
6- Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
7- Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
8- Generar una comunicació positiva cap a una mateixa persona i cap als altres.
9- Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, alumnes).
10- Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
  
Continguts   1. Les emocions
-Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
-Funció de les emocions.
-Tipus d'emocions i emocions bàsiques.
-Autoconsciència emocional.
-Espai emocional protegit.
-El contagi emocional.
2. Gestió emocional:
-Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa.
-Estratègies de gestió emocional corporals: relaxació, respiració, mindfulness...
-Estratègies cognitives.
3. Dimensió interpersonal. Habilitats sòcio-emocionals:
-Empatia. Legitimació d’emocions. LAE.
-Comunicació no violenta.
-Escolta activa.
-Assertivitat.
-Gestió positiva dels conflictes.
-L'agraïment
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a les tres conferències.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'infantil i primària.
  
E-mail   crp-rubi@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   04/02/2021   1730   1900 
 Sessió 2   dijous   11/02/2021   1730   1900 
 Sessió 3   dijous   18/02/2021   1730   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent