4030421403 |
Acompanyament a l'alumnat i acció tutorial a Infantil i Primària |
2020-2021 |
Jornada / Jornades. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/2/2021 - 18/2/2021 (5 hores) de 17:30h a 19:00h |
|
CRP del Vallès Occidental III |
|
Numància, 11 (Rubí)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
Format telemàtic |
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Els professionals de l’educació tenim la responsabilitat d’aprendre a gestionar de forma sostenible, adaptativa i positiva el nostre món emocional per a que la nostra energia afectiva s’orienti al nostre creixement personal, augmenti la qualitat de les nostres relacions i millori el món en què vivim. Quan la persona millora, tot el que l’envolta també evoluciona.
El desenvolupament de les diferents competències emocionals i socials avui en dia és essencial, tant per al benestar personal com per poder oferir, en la tasca de docent, la nostra millor versió, acompanyant amb serenitat i Il·lusió als alumnes i fent-los de mirall per a la seva gestió emocional.
Aquesta proposta formativa vol oferir recursos i eines perquè tota persona pugui comprendre i gestionar tot allò viscut i retrobar el seu equilibri. La reflexió, l’anàlisi i el qüestionar-se sobre l’àmbit emocional, les relacions intra i interpersonals, serà la base per a aconseguir un canvi de mirada en la tasca docent, afavorir les relacions d'equip, millorar el clima i la convivència i acompanyar a l'alumnat. La gestió efectiva dels conflictes serà una peça clau en aquestes competències emocionals.
|
| |
Objectius |
1-Prendre consciència de la importància de desenvolupar les competències emocionals. (Consciència, regulació, autonomia emocional, habilitats socio-emocionals i habilitats de vida).
2-Reflexionar sobre la importància de generar espais amables i emocionalment protegits que facilitin l'expressió emocional, la reflexió, la cohesió de l'equip i el coneixement.
3- Reflexionar sobre les necessitats emocionals de la comunitat educativa (docents, alumnes, famílies) i cercar formes de gestió d'aquestes necessitats.
4- Desenvolupar les competències emocionals necessàries per sostenir i acollir el mon emocional dels alumnes i les famílies davant situacions imprevistes com les que estem vivint en l'actualitat. Gestió de la incertesa.
5- Aprendre sobre el concepte de resiliència i gestionar el seu treball dins l'àmbit escolar, fent balanç de pèrdues i guanys.
6- Conèixer els passos essencials en la gestió positiva dels conflictes.
7- Conèixer i practicar estratègies de regulació emocional.
8- Generar una comunicació positiva cap a una mateixa persona i cap als altres.
9- Practicar tècniques assertives per millorar la comunicació amb els diferents agents (companys/es, famílies, alumnes).
10- Generar un espai de trobada, reflexió, creixement personal i grupal.
|
| |
Continguts |
1. Les emocions
-Vivència de les nostres emocions i de les dels altres.
-Funció de les emocions.
-Tipus d'emocions i emocions bàsiques.
-Autoconsciència emocional.
-Espai emocional protegit.
-El contagi emocional.
2. Gestió emocional:
-Millora de la nostra capacitat de comprendre el que passa.
-Estratègies de gestió emocional corporals: relaxació, respiració, mindfulness...
-Estratègies cognitives.
3. Dimensió interpersonal. Habilitats sòcio-emocionals:
-Empatia. Legitimació d’emocions. LAE.
-Comunicació no violenta.
-Escolta activa.
-Assertivitat.
-Gestió positiva dels conflictes.
-L'agraïment
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les tres conferències.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'infantil i primària.
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
04/02/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
11/02/2021 |
1730 |
1900 |
Sessió 3 |
dijous |
18/02/2021 |
1730 |
1900 |
|
| |